TULBURARILE DIN SPECTRUL AUTIST
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- ASRS – Autism Spectrum Rating Scale
- PEP-3 – Profilul Psihoeducational: Evaluarea individualizata psihoeducationala TEACH
- DDTS II – Denver Developmental Screening Test
- testarea intelientei (WISC IV/ Kohs / )
- observatia sistematica
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
ADHD
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- interviul clinic cu cadrele didactice
- interviu clinic cu copilul
- Scalele Conners 3 (Conners Rating Scale – Revised)
- Scala pentru parinti (Conners 3 – P)
- Scala pentru profesori (Conners 3 – T)
- Scala pentru copil – Autoevaluare (Conners 3 – SR)
- BVRT (Benton Visual Retension Test) – pentru masurarea perceptiei vizuale, a memoriei vizuale si a aptitudinilor de constructie vizuala)
- WISC IV / Testul Kohs – pentru testarea inteligentei si a aptitudinilor cognitive
- BASC (daca este cazul)
- CDI
- observatia sistematica (pe parcursul evaluarii, la scoala, in timpul orelor de terapie)
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
TULBURARILE DE INVATARE
(Dislexia, Disgrafia, Discalculia)
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- interviul clinic cu cadrele didactice
- analiza documentelor scolare
- interviul clinic cu copilul
- testarea copilului
- Testarea cognitiva
- Testarea inteligentei: WISC IV / Testul Kohs
- Testarea memoriei: BML (Bateria memoriei de lucru)
- Testarea perceptiv-motorie: BVRT (Benton Visual Retension Test) – pentru masurarea perceptiei vizuale, a memoriei vizuale si a aptitudinilor de constructie vizuala)
- Testarea emotionala: teste proiective
- Evaluarea stimei de sine
- Testarea cognitiva
- observatia sistematica
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
TULBURARILE DE COMUNICARE
(Tulburarea de limbaj expresiv, Tulburarea mixta de limbaj receptive si expresiv, Tulburarea fonologica, Balbismul)
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- testarea copilului
- PEP-3 (Profilul Psihoeducational: Evaluarea individualizata psihoeducationala TEACH)
- DDTS II
- Testul Kohs – testarea aptitudinilor cognitive nonverbale
- observatia sistematica
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
TICURILE SI TULBURAREA TOURETTE
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- testarea copilului
- Teste proiective
- CDI (Child Depression Inventory) – evalueaza prezenta si severitatea simptomelor depresive la copii si adolescenti cu varste cuprinse intre 7- 19 ani
- MASC (Multidimensional Anxiety Scale for Children) – scala de anxietate multidimensionala pentru copii si adolescent cu varste cuprinse intre 8 si 19 ani (anxietatea generalizata, fobia sociala, mutismul selectiv, anxietate de separare)
- observatia sistematica
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
TULBURARILE DE ELIMINARE
(Enurezisul si encoprezisul)
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- interviul clinic cu profesorii
- interviul clinic cu copilul
- evaluarea comorbiditatii cu alte tulburari:
- anxietate – MASC (Multidimensional Anxiety Scale for Children)
- autism – ASRS (Autism Spectrum Rating Scale) – pentru masurarea comportamentelor associate Tulburarilor din Spectrul Autist
- ADHD – Conners 3
- opozitionism – BASC -2 – Opozitionism – encoprezis
- Testarea emotionala
- Teste proiective
- CDI (Child Depression Inventory)
- MASC (Multidimensional Anxiety Scale for Children)
- Examen somatic (recomandare)
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
TULBURARILE DISRUPTIVE
(Opozitionismul provocator, Tulburarea de conduita)
- Psihodiagnostic
- interviul clinic cu parintii
- interviul clinic cu cadrele didactice
- informatii de la colegi
- interviul clinic cu copilul / adolescentul
- testarea copilului / adolescentului
- BASC-2 (Behavior Assessment System for Children -2) – pentru evaluarea comportamentului copiilor si tinerilor (2-25 ani)
- Scala de evaluare pentru parinti (PRS – Parent Rating Scale)
- Scala de evaluare pentru profesori (TRS – Teacher Rating Scale)
- Scala de autoevaluare a personalitatii (SRP – Self-Report of Personality)
- Grila de observatie in timpul orelor de curs (SOS – Student Observation System)
- Interviu structurat referitor a istoricul dezvoltarii
- Scalele Conners 3 (pentru parinti, profesori si autoevaluare)
- BML (Bateria memoriei de lucru)
- Evaluarea stimei de sine
- MASC
- CDI (Child Depression Inventory) – evalueaza prezenta si severitatea simptomelor depresive la copii si adolescenti cu varste cuprinse intre 7- 19 ani
- Testarea inteligentei: WISC IV / Kohs
- BASC-2 (Behavior Assessment System for Children -2) – pentru evaluarea comportamentului copiilor si tinerilor (2-25 ani)
- Evaluare neurologica
- Evaluare psihiatrica
TULBURĂRILE ANXIOASE
- Psihodiagnostic clinic:
- Interviu clinic cu părinții
- Interviu clinic cu copilul sau adolescentul
- Interviu cu cadrul didactic
- Testarea copilului – testare emoțională: .
- Scala de Anxietate Multidimensionala Pentru Copii (MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children) evaluează multiplele dimensiuni ale anxietății la copii și adolescenți: tulburarea de anxietate generalizată, fobia social, mutismul selectiv, anxietatea de separare;
- Child Depression Inventory (CDI) evaluează prezența și severitatea simptomelor depresive la copii și adolescenți;
- Behavior Assessment System for Children – 2 (BASC-2) evaluează comportamentul și percepția de sine la copii și adolescenți
- Teste proiective
- Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
- Evaluare psihiatrică
TULBURĂRI DE IDENTITATE SEXUALĂ LA ADOLESCENȚI
- Psihodiagnostic clinic:
- Interviu clinic cu părinții
- Interviu clinic cu copilul sau adolescentul
- Interviu cu cadrul didactic
- Testarea copilului – testare emoțională: .
- Scala de Anxietate Multidimensionala Pentru Copii (MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children) evaluează multiplele dimensiuni ale anxietății la copii și adolescenți: tulburarea de anxietate generalizată, fobia social, mutismul selectiv, anxietatea de separare;
- Child Depression Inventory (CDI) evaluează prezența și severitatea simptomelor depresive la copii și adolescenți;
- Behavior Assessment System for Children – 2 (BASC-2) evaluează comportamentul și percepția de sine la copii și adolescenți
- Teste proiective
- Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
- Evaluare psihiatrică
TULBURĂRILE DE ALIMENTAȚIE LA COPIL ȘI ADOLESCENT: ANOREXIA NERVOASĂ, BULIMIA NERVOASĂ
- Psihodiagnostic clinic:
- Interviu clinic cu părinții
- Interviu clinic cu copilul sau adolescentul
- Interviu cu cadrul didactic
- Testarea copilului – testare emoțională: .
- Scala de Anxietate Multidimensionala Pentru Copii (MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children) evaluează multiplele dimensiuni ale anxietății la copii și adolescenți: tulburarea de anxietate generalizată, fobia social, mutismul selectiv, anxietatea de separare;
- Child Depression Inventory (CDI) evaluează prezența și severitatea simptomelor depresive la copii și adolescenți;
- Behavior Assessment System for Children – 2 (BASC-2) evaluează comportamentul și percepția de sine la copii și adolescenți
- Testarea personalitatii (teste proiective)
- Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
- Evaluare psihiatrică
EVALUAREA MATURITĂȚII ȘCOLARE
Psihodiagnostic clinic:
- Interviu clinic cu părinții
- Interviu cu cadrul didactic
- Testarea copilului – testare cognitivă: – inteligentă: – Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC – IV)
- Testul KOHS al cuburilor
- memorie: – Bateria memoriei de lucru (BML)
- teste piagetiene
- testare perceptiv-motorie: – Benton Visual Retention Test (BVRT)
- evaluează percepția vizuală, memoria vizuală și aptitudinile de construcție vizuală la copii, adolescenți și adulți
- testare emoțională: – teste proiective
- Observație sistematică pe tot parcursul evaluării
Comments are closed.